Sunday, March 6, 2011

disebalik tabir [ep. 1]

Kali ini kita akan membicarakan career opportunities untuk BCG graduated sekalian. Kadang-kala kita mesti terfikir bila join BCG: aku nak jadi apa? kerja apa aku buat pasni? menjamin ke masa depan aku? So jangan tanya saya kerana saya bukan ahli silap mata or tukang tilik, apatah lagi nenek sihir. Hoho. Kalau kita view website FSKKP, disana ada state kerjaya² yang sesuai untuk para graduates BCG. Tahu ke tak ni? Mesti  tak an? Haisyhh. Kalau anda usyar² website tu, kat bawah page BCG ada la dia state career opportunities. Antaranya:
Computer Graphics and Multimedia Programmer
Multimedia Designer
3D Programmer
Graphics and Multimedia Content Developer
Software maintenance
Consultant
Sales Executive & ICT Marketing
Lecturer/Teacher/ICT Instructor
Jadi disini beberapa tips/situasi oleh senior tua BCG troops dalam misi merealisasikan skop² tersebut. Adakah mereka akan berjaya? Adakah kita akan berjaya? Kita doakan bersama². Insyaallah.

1 MALAYSIA

Both 'main²' and 'study²' are important

Photobucket
..but 'study²' come first!

1 comment

Anonymous
March 7, 2011 at 12:21 PM

study2..smngt tlg-menolong yg tggi..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...