Tuesday, October 20, 2009

PART 2: Para Pengembara


Dalam menunggu lori sampai **dalam sejam jugak la kitorang pon mengisi masa lapang dengan berborak2 ala2 mami jarum kat tepi jalan depan sebuah rumah yang agak besar dan lebar. Dalam pemikiran kitorang, mesti tuan empunya rumah duduk beramai-ramai anak beranak **mcm rumah panjang tu.. Kemudian setelah berat rasanya bahu kiri sbb mngumpat , aku mngajak Mek Bunga ke jmbatan gantung yg berhampiran. Of couse lah, ia digunakan untuk seberang sungai xkan la wat jemur baju pulak. Tanpa menghiraukan herdikan masyarakat sekeliling, aku bergerak tanpa segan & silu ke jambatan tersebut. Cadangnya nk bergambo sekentut dua sbg kenang2an **bkn selalu jumpa jmbatan gantung cam2.. Diseberang, kedengaran la suara2 orang marhaban. Maybe ada majlis kat sana, tapi kitorg x pegi la.. **baju briget kot huhu..

Then, kitorang pon ajak geng2 mafia yg lain duduk kt warong untuk berteduh dari panas mentari **fullamak, ayat novel.. bergambar lagik! Kitorang sambung lagik borak2 mesra smbil bergelak tawa riang gembira.. Time tu jugak muncul, segerombolan kereta2 stop and park kat depan rumah besar tadi. Rupanya rombongan meminang.. huhu Ada makcik neh, aku tegur. Bapaklah bongkak, xjawab langsong apetah lagi pandang muka aku yg comel neh. Mcam aku cakap ng kerusi lak, membencikan! Mentang2 orang Kay eLL **dikenal pasti dari no plat kete yg dinaiki orang tua tersebut ngade2 lak kat negeri orang, naseb baek mak ayah aku didik aku supaya mghormati org tua. Kalau x, nk jew aku jotos2 makcik neh. Kerek sgt ng aku! Paling xtahan bila cakap kitorang ni study kat UMP, ade uncle botak tu cakap:

“UMP?! Yang kalah main bola tu kan?”

.. adoiyai, perit dada ini mendengarnya. Tapi bak kata pepatah, dlm setandan pisang xsemuanya busuk **wah, hebat jugak aku berpuitis. Sape ajar neh?! Adalah seorang mcik yg baik hati neh tegur aku.. Part yg bestnya, kata2 beliau yg aku masih ingat smpai skrg..

“Owh, pelajar university kew? Ingatkan budak sekolah tadi..”, kata mcik itu tulus. Aku kembang.

“Hehe.. nape mcik cm2? jambu sgt kew muka sy neh?”, tanya aku tanpa segan silu.

**ala2 kedai sushi kat Jepun kn?

Lori xsampai2 lagik, kitorang da kebosanan mnunggu. Aku pon pergi la makan nasik suka hati tadi untuk round yg ke-2 diikuti mafia2 yg lain. Lepas kenyang sket, Mek Bunga ajak gi tepi sungai. Watpe lagik, amek gambo laa.. **Gila gamba, ceni laa.. Ajak Bos Mafia skali.

Bos mmg xde mende lain la, dapat pgg kamera **kamera hanpon buruk jew kot musti gamba2 flora dan fauna dy amek.. **floranya bunga2 hutan & faunanya aku ng Mek Bunga huhu Tempatnya agak cantek jugak, kalau orang xtao. Cakap kat over-c pon pcaya neh.. naseb baek pkai bju briget yg besar ala2 guni beras neh.kantoi laa..

**stretching sambil melentur pokok

**posing ala2 model iklan sabun LUX

To be continue…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...