Saturday, October 24, 2009

PART 4: Kisah Pengembaraan

Di bumi tebing Sg Jin yg indah nan permai inilah kitorg memulakan xtvti kitorang kat sni. Mcm2 hal suka, duka, luka, muka, leka dan segala mcm 'ka' kitorg lalui. sbg 1 group yg penuh smgt assabiah yg tgi, ape pon mmg wat same2 xnk bpisah. Nk tao antra cerita best yg boleh & aku still ingat **ade lain2 korg tlog to4 ea Antaranya:
  1. hanpon aku disyaki tercicir dlm pajero. Mcm nk gila carik neh tp rupanya2 lupa dah letak dlm beg huhu.. syukur alhmdulillah jumpe. Last2 hp, purse, sgala mcm brg bhrga kne amek jugak **xdpt la nk mlaram.
  2. Wisam kalah bertanding utk jwtan Penghulu. **we support u, wis!
  3. kitorang wat kenduri kampong. Aku ng Chipo tukng bsoh beras + dak laki yg masak = nasik himpit huhu.. tp habes jugak **sume masakn guna air sgai asli k..
  4. tapak khemah kne curik. Yg ini xleh cite lbeh2 kang perang dunia ke-4 meletus..
  5. Night-walk bawak segala mcm brg spt beras, meja, krusi etc. Group kitorg kne bwk kuali, besen, periuk besar bersama penutupnya.. Mlm tersebut aku dinodai huk3.. **jgn pikir bukan2 lak, noda yg lain ea..
  6. kene redah sungai nk ke tapak khemah. mmg peserta xley bukak or pkai slipa, wajib basah kasut huhu.. hasilnya, kaki mengecut & memutih smulajadi **xpyh pkai fair & lovely
  7. water confident yg xbape nk confident huhu.. bygkan betapa bosannya xtvt neh smpai aku tertidow dlm air.. sape nk jwb?!
  8. Wanita gagah & perkasa berjaya mnutup lopak air. Ini 1 kejayaan besar! dgn aku sbg tukang sodok pasir, Amy Fara & lain2 tukang angkat pasir dlm plastik smpah.. hahak mmg best, smpai saket tulang belikat aku!
  9. xtuka bju slama 2ari bturut2.. smpai gosok gigi pon lupa. sape ek?!huhu..
  10. The best of the best story: 
Al-kisahnya, time nak balek. Cik Odah kite a.k.a Chipo **bkn nama sebenar telah bjaya megeletek hati rmai pihak. Masa kitorang tgh lepak2 santai kat tepi khemah, ade la seekor makhluk comel yg diberi nama pacat. Cik pacat **neh maybe tersesat kot ade lah sbesar jari kelingking adik aku yg bongsu **agaknye menepek kat area under-arm **ketiak la bhasa mudahnya Cik Odah kite. Ape lagik, menjerit terlompat2 lah beliau sambil mengibas2 ketiaknya, kununnya nak halau cik pacat neh. Aku xtao pe yg terjadik sbb aku tgh wat taik mata. **just dga dari cite kwn2 laa.. Korang tnye la si mangsa itu sendirik or para saksi yg sbenar.

So moral of the story, terbitlah nama IBU PACAT. sbbnya, ade la mulut puaka mn tah ckp:


"Maybe cik pacat tu xsesat, tp dy lapa. bkn lapa darah tp susu.."

Bak kata pepatah: pacat di hutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan phm xneh?! nk cite lbey2 xley sbb 18PL, so lu pikir la sendirik! Kepada Cik Odah, jgn mare naa, just nk share cite & hepi2 bersama hehe.. Jgn lupa petai ea. Hidup Sg Jin!

2 comments

October 29, 2009 at 12:24 AM

tau xpe..
korg xtgk cmne action iye wktu ank nye ingn nek..
hahaha
nseb bek de anggota pnyelamt..
wei puaka..
de ag se ko lpe..
psl dak yg kne jln kaki nk ke camp site sg jin..
sape ek??
hahaha

March 14, 2011 at 1:23 PM

hahaha.
mne la nak egt sume mende beb..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...